رد کردن تا محتوای اصلی

روبی چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟ - مرکز آموزش / پخش زنده / موارد مرتبط با گیم استریم - مرکز پشتیبانی آپارات

روبی چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟

روبی بهترین ابزار برای حمایت از استریمرهای آپارات است. با خرید بسته‌های روبی، شما می‌توانید از استیکرهای متحرکی در قسمت گفت‌وگوی زنده استفاده کنید که برای مدتی در بالای قسمت گفت‌وگوی زنده سنجاق خواهند شد. شما می‌توانید همراه این استیکرهای متحرک، یک پیام نیز برای استریمر مورد علاقه خود ارسال کنید. شما می‌توانید با خرید بسته‌های روبی، در هر لحظه از استریمر خود حمایت کنید. دیگر نیازی نیست تا برای حمایت مالی استریمر، به صفحه پرداخت دونیت بروید و خیلی سریع می‌توانید از طریق قسمت گفت‌وگوی زنده، برای او یک استیکر متحرک و یک پیام ارسال کنید که حمایت مالی نیز برای استریمر به همراه دارد.


ارزش این استیکرهای متحرک با یکدیگر متفاوت است و برای ارسال هر کدام، به مقدار متفاوتی روبی نیاز است. در کل، استیکرهای متحرک شش سطح مختلف دارند و هر کدام بر اساس سطح، مقدار خاصی روبی به استریمر می‌دهند. مدت زمان سنجاق شدن این پیام‌ها در بالای قسمت گفت‌وگوی زنده هم به سطح استیکر متحرک آن‌ها بستگی دارد. 


  • توجه داشته باشید که لیدربورد درج شده در بالای قسمت گفت‌وگوی زنده برای نشان دادن کاربرانی که بیشترین روبی را به استریمر اهدا کرده‌اند، بر اساس روبی‌های اهدایی از  ۳۰  روز قبل تا همان لحظه محاسبه شده است.


امکان استفاده از روبی تنها در پخش زنده استریمرهای سطح پلاس، طلایی و الماس امکان پذیر است.


لازم به ذکر است که استریمرها از روبی‌های دریافت شده درآمدزایی دارند و هر ماه به تعداد روبی‌هایی که دریافت کرده‌اند، صاحب درآمد می‌شوند. استریمرهای پلاس از هر روبی دریافت شده 70 تومان، استریمرهای طلایی از هر روبی دریافت شده ۸۰ تومان و استریمرهای سطح الماس از هر روبی دریافت شده ۱۰۰ تومان درآمد کسب خواهند کرد. بنابراین، به‌طور مثال اگر یک استیکر متحرک که ۱۷۰ روبی ارزش دارد را برای یک استریمر سطح پلاس ارسال کنید، او 11900 تومان درآمدزایی خواهد داشت، اگر برای یک استریمر سطح طلایی ارسال کنید، او ۱۳۶۰۰ تومان درآمدزایی خواهد داشت و اگر برای یک استریمر سطح الماس همین استیکر متحرک را ارسال کنید، درآمد او ۱۷۰۰۰ تومان خواهد بود.


در بالای قسمت گفت‌وگوی زنده صفحه هر استریمر یک تابلوی امتیازت (Leaderboard) نیز قرار گرفته که به صورت هفتگی است و نام سه نفری که بیشترین روبی را به آن استریمر هدیه داده در آن قسمت قرار می‌گیرد. به این ترتیب، میان کاربران نیز انگیزه‌ای مضاعف برای اهدای روبی به استریمرها به وجود می‌آید.


برای خرید بسته‌های روبی، لازم است به حساب کاربری خود در آپارات وارد شوید. با ورود به صفحه پخش زنده، استریمر مورد علاقه خود از منوی بالا سمت چپ، می‌توانید تعداد روبی‌های موجود در کیف پول خود را مشاهده نموده و برای خرید روبی بر روی آن کلیک کنید.

 


راه دیگر برای خرید روبی، کلیک روی آیکون روبی در قسمت گفت‌وگوی زنده است. پس از این کار، در منوی جدیدی که برای شما باز می‌شود می‌توانید از گزینه خرید استفاده کنید و بسته‌ روبی مورد نظر خود را بخرید.


با انتخاب بسته مورد دلخواه خود، پس از پرداخت از طریق درگاه بانکی، کیف پول مجازی شما، به تعداد روبی‌های خریداری شده، شارژ خواهد شد.


برای استفاده از روبی نیز کافی است در قسمت گفت‌وگوی زنده، روی آیکون روبی کلیک کنید و استیکر متحرک مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس، پیام خود را وارد می‌کنید و استیکر را ارسال می‌کنید.


استریمر می‌تواند پیام ارسال شده همراه با روبی را حذف کند. همچنین، این امکان وجود دارد تا از طریق قسمت تنظیمات گفت‌وگوی زنده، به مدیران گفت‌وگوی زنده نیز دسترسی حذف متن پیام روبی داده شود.


مفید بود مفید نبود
صفحه نخست ارسال تیکت