رد کردن تا محتوای اصلی

چطور بازدید ویدئوی خود را افزایش دهیم؟ - مرکز آموزش / درآمدزایی / افزایش درآمد - مرکز پشتیبانی آپارات

چطور بازدید ویدئوی خود را افزایش دهیم؟

برای افزایش بازدید ویدئوهای خود کافی است موارد زیر را در نظر داشته باشید:


  • محتوای خوب و باکیفیت داشته باشید

محتوا پادشاه است. این عبارت را همه شنیده‌ایم؛ اما محتوایی که با پلتفرم اشتراک گذاری خود سازگار نباشد، به موفقیت نخواهد رسید. اگر برای آپارات قصد تولید محتوا دارید، باید الزامات ساخت و پخش ویدئو را بدانید. ویدئو بدون کیفیتی که در فضای واتساپ و تلگرام وایرال شده، الزاماً برای مخاطبان آپارات جذاب نیست.

 رعایت اصولی مانند هدف‌گذاری، سناریو نویسی، تصویربرداری، تدوین و بارگذاری ویدئوها، آن چیزی است که ویدئو شما را به محتوایی جذاب در آپارات تبدیل می‌کند. البته که این تازه ابتدای راه است و مسیری طولانی تا افزایش بازدید ویدیو آپارات باید طی کنید.


  • عکسی را برای کاور ویدئو انتخاب کنید که مخاطب‌ را کنجکاو کند

  اغلب، اولین چیزی که بازدیدکننده‌های آپارات از ویدئوی شما می‌بینند، کاور یا تصویر شاخص آن است. یک تصویر شاخص مناسب و جذاب، احتمال دیده شدن ویدئو شما را تا چندین برابر افزایش می‌دهد؛ اما انتخاب یک تصویر شاخص مناسب هم قواعد خاص خود را دارد.

  1. تصویر شاخص را خیلی شلوغ نکنید. کاربرها در طول روز با بمباران محتوایی مواجه هستند و اگر کاور شما هم شلوغ و گیج‌کننده باشد، به‌سادگی از آن رد خواهند شد.

  2. با مخاطب خود صادق باشید. مثلاً اگر ویدئوی شما مربوط به یک ابزار صنعتی است، در کاور ویدئو از عکس شکلات استفاده نکنید تا افراد بیشتری دکمه پخش را کلیک کنند. این یعنی جلب مخاطب نامرتبط که باعث زود بستن ویدئو و خراب شدن واچ تایم ویدئو و رشد نکردن در الگوریتم داخلی آپارات می‌شود.

  3. از رنگ‌های جذاب و مناسب استفاده کنید. مخاطب‌ها عاشق کاورهایی با طرح‌های شفاف، رنگی و خیره‌کننده هستند. نه تصویری کم کیفیت که پیکسل‌‌های آن به‌سادگی قابل شمارش است.




    • از عنوان، توضیحات و برچسب‌های دقیق و مرتبط با ویدیو استفاده کنید

یک تیتر ساده، مرتبط و جذاب، کار شما را برای ترغیب مخاطب جهت کلیک بر دکمه‌ی play ساده‌تر می‌کند. آپارات اجازه نمی‌دهد بیشتر از 80 کاراکتر در تیترهای خود استفاده کنید. پس نه خیلی طولانی بنویسید و نه خیلی کوتاه که مخاطب سردرگم شود.

البته توضیحات زیر ویدئو هم در جلب نظر افراد مؤثر است. ۲۰۰۰ کاراکتر میزان فضایی است که آپارات برای توضیحات ویدئو در اختیارتان قرار داده است که تا ۱۲۰ کاراکتر آن در گوگل هم نمایش داده می‌شود. از این فضا استفاده کنید تا علاوه بر مخاطب‌های آپارات، افرادی که در گوگل سرچ می‌کنند هم برای کلیک بر ویدئوی شما، ترغیب شوند.

همچنین سیستم برچسب‌گذاری آپارات، در الگوریتم این سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر برچسب دقیق و مرتبطی انتخاب کنید، محتوای شما به گروه مخاطب هدفتان نمایش داده می‌شود؛ و در صورت تعامل مثبت آن‌ها با ویدئوی شما، الگوریتم آپارات به شما پاداش می‌دهد و افزایش بازدید ویدئو آپارات رخ می‌دهد. حداکثر تا ۵ برچسب در آپارات قابل استفاده است.


نکته: حتما از کلمات کلیدی و هدف گذاری شده استفاده کنید و البته، فارسی بنویسید.

نکته: سعی کنید کلمات کلیدی را مطابق با سلیقه مخاطب ایرانی که در حال جست و جوی محتوا برای رفع نیازش است استفاده کنید.


  • از قدرت سئو آپارات استفاده کنید

احتمالاً برای شما هم این ماجرا پیش آمده. چیزی را در گوگل جستجو کرده و در فهرست نتایج، کارت ویدئوهای مربوط به آپارات را هم ببینید. قضیه بسیار ساده است. آپارات به کمک Domain Authority و قدرت سئو برجسته‌ای که دارد، می‌تواند ویدئو شما را در رتبه‌های برتر گوگل نمایش دهد. این می‌تواند برای شما میانبر خوبی باشد. اگر رقابت در کلمات کلیدی گوگل برایتان سنگین و زمان‌بر است، با استفاده از ویدیوهای کانال آپاراتتان، در صفحه اول گوگل حاضر شوید. 


اخیرا گوگل امکان نمایش “قابلیت Key moments یا همان بخش‌بندی کلیپ‌ها” را برای ویدئوهای آپارات در صفحه‌ی جستجو خود فعال کرده است. با این کار می‌توانید نظر مخاطب را به بخش‌های خاصی از ویدئو جلب ‌کنید و از دیده‌شدن این قسمت‌ها اطمینان حاصل کنید و در نهایت میزان نمایش ویدئو خود را افزایش دهید. 


با توجه به شانس زیاد این نوع نمایش در نتایج جستجو گوگل، پیشنهاد می‌کنیم از این ویژگی در زمان بارگذاری ویدئو استفاده کنید. این قابلیت به خصوص در ویدیوهای آموزشی در نمایش ویدئو روی نتایج گوگل بسیار اثرگذار است. علاوه ‌بر این وب‌ سایت آپارات اطلاعات بخش‌بندی شدن ویدیوها را به صورت نشانه‌گذاری استاندارد (schema) برای گوگل قابل‌ درک می‌کند؛ و این موضوع می‌تواند به بهبود درک گوگل از قسمت‌های مختلف ویدئو شما و افزایش شانس بازدید آن کمک بسیاری کند.


  • از سرویس تبلیغات آپارات استفاده نمایید

هدف این سیستم کمک بیشتر به کسب‌وکارها و افرادی است که می‌خواهند با بودجه‌ی دلخواه، تبلیغات ویدئویی انجام دهند و توسط مخاطبان هدف اصلی خود بیشتر دیده شوند. در این سرویس کاربران می‌توانند با آپلود ویدئو و وارد کردن کلمه‌های کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان در سیستم هوشمند آپارات، تبلیغاتی هدفمند را تنظیم و مدیریت کنند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه‌ی ساخت و انتخاب بهترین ویدئو برای تبلیغات در آپارات اینجا کلیک کنید. 

در قسمت "نمایش تبلیغ در قسمت پیشنهادات" ویدئوی تبلیغاتی به صورت هدفمند در قسمت پیشنهادات آپارات به مخاطبان نمایش داده می‌شود و با کلیک روی این تبلیغ، به صفحه ویدئوی کاربر در آپارات منتقل می‌شوند. در این روش کاربران می‌توانند ویدئو تبلیغاتی خود را به‌راحتی به دست مخاطبان هدف خود برسانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس تبلیغات آپارات اینجا کلیک کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال از اینجا با همکاران بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

مفید بود مفید نبود
صفحه نخست ارسال تیکت