رد کردن تا محتوای اصلی

چطور ویدئو خود را بخش‌بندی کنیم؟ - مرکز آموزش / ویدئو / امکانات تکمیلی - مرکز پشتیبانی آپارات

چطور ویدئو خود را بخش‌بندی کنیم؟

بخش بندی ویدئو چیست؟

بخش بندی ویدیوها قابلیتی است که توسط تیم توسعه ‌دهنده آپارات به ویدئو ها اضافه شده ‌است. با کمک این ویژگی می‌توانید ویدیوهای خود را به چند کلیپ کوچک‌تر بخش ‌بندی کنید.

با استفاده از سرویس بخش‌بندی ویدئو، شما می‌توانید قسمت‌هایی از ویدئو خود را برای دسترسی آسان‌تر مخاطب به مطالب، بخش‌بندی کنید. به عبارت دیگر شما می‌توانید در قسمت توضیحات به بخش خاصی از ویدئو اشاره کرده و با انتخاب یک عنوان مناسب، آن را به ویدئو مد نظر خود لینک دهید.

با این کار می‌توانید نظر مخاطب را به بخش‌های خاصی از ویدئو جلب ‌کنید و از دیده‌شدن این قسمت‌ها اطمینان حاصل کنید و در نهایت میزان نمایش ویدئو خود را افزایش دهید.

ارجاع مستقیم به هرکدام از این بخش‌ها برای کاربرانی که دقیقا به دنبال بررسی یک مورد خاص هستند، این امکان را می‌دهد تا آن‌ها دقیقا به نکات مهمی از ‌ویدیو که مدنظر شماست وصل شوند. این ارزش افزوده ایجاد شده می‌تواند  در نهایت به افزایش کلی تعداد مخاطبان و همچین نرخ بازگشت مخاطبان به کانال شما منجر شود. این ویژگی جدید آپارات در خیلی از موضوعات می‌تواند ابزار تاثیر ‌گذاری باشد: 

  • در فصل ‌بندی ویدیوهای آموزشی.

  • نشان ‌دادن دیالوگ‌های مهم یا احساسی که دوست دارید کاربر آن را حتما ببیند. 

  • جدا کردن بخش مهمی از یک مصاحبه، کنفرانس یا نشست خبری

  • خرد کردن مستندهای طولانی به بخش‌های کوچک‌تر


چگونه ویدئو خود را در آپارات بخش بندی کنیم؟

اگر میخواهید این قابلیت را به ویدئو های خود که قبلا آپلود کرده اید اضافه کنید :


  • ابتدا وارد داشبورد خود شوید و قسمت “ ویدئوهای من “ را انتخاب نمایید.

  • سپس ویدئوی مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر روی آیکون مشخص شده در تصویر “ ویرایش” کلیک نمایید.
    19.jpg

  • وارد صفحه ویرایش ویدئو شوید و در قسمت توضیحات مطابق توضیحات زیر عمل کنید.

28.jpg

  • کافیست نام بخش مورد نظر به همراه زمان شروع این بخش را در توضیحات ثبت کنید. با وارد کردن اطلاعات بخش‌ها با این فرمت می‌توانید نتیجه بخش‌بندی شدن ویدئو را روی ویدئوی خود مشاهده کنید. به تصویر زیر دقت کنید و در قسمت توضیحات ویدئو زمان و اسم بخش‌ها را دقیقا مانند کادر زیر وارد کنید.

QIHaEVdK-1024x435-1.png


نکته: با توجه به شانس زیاد این نوع نمایش در نتایج جست و جو، پیشنهاد می کنیم از این ویژگی در زمان بارگذاری ویدئو استفاده کنید. این قابلیت به خصوص در ویدئوهای آموزشی در نمایش ویدئو روی نتایج گوگل بسیار اثر گذار است.


بخش بندی ویدئوها در آپارات چه مزایایی دارد؟


  1. می‌توانید در توضیحات ویدئوی خود به بخش خاصی از محتوایتان اشاره کرده و این قسمت را به ویدئو لینک کنید.

  2. می توانید نظر کاربر را به بخش‌های خاصی از محتوای خود جلب کنید تا در زمان کاربر صرفه‌جویی کنید.



ویدئوهایی که از بخش‌بندی استفاده می‌کنند چه ویژگی دارند؟


ویدئوهایی که از بخش‌بندی محتوا استفاده می‌کنند، شانس دریافت ورودی بیشتری را در موتور جستجو گوگل خواهند داشت زیرا مخاطب می‌تواند محتوای مورد نظر خود را آسان‌تر پیدا کند و ترغیب می‌شود تا روی ویدئو کلیک کند. این موضوع می‌تواند به بهبود درک گوگل از قسمت‌های مختلف ویدئو شما و افزایش شانس بازدید آن کمک بسیاری کند. زیرا سایت آپارات اطلاعات بخش‌بندی شدن ویدئوها را به صورت نشانه‌گذاری استاندارد (schema) برای گوگل قابل‌ درک می‌کند.


نکته: قابل توجه اینکه اخیرا گوگل هم امکان نمایش “قابلیت بخش‌بندی کلیپ‌ها” را برای ویدئوهای آپارات در صفحه‌ی جستجو خود فعال کرده است. به عبارت دیگر گوگل ویدئوهای آپارات را که شامل بخش‌بندی باشند را به‌صورت زیر نمایش خواهد داد:





برای اطلاع از قوانین بارگذاری ویدئو اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از چگونگی آپلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

مفید بود مفید نبود
صفحه نخست ارسال تیکت