رد کردن تا محتوای اصلی

چگونه مشکل صفحه سیاه در OBS را حل کنم؟ - مرکز آموزش / پخش زنده / شروع پخش زنده - مرکز پشتیبانی آپارات

چگونه مشکل صفحه سیاه در OBS را حل کنم؟

رفع مشکل صفحه سیاه در OBS 

اگر از لپتاپ استفاده می‌کنید ممکن است با مشکلاتی نظیر سیاه بودن صفحه مواجه شده باشید. این به خاطر آن است که لپتاپ‌ها عموما از دو منبع گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند. چرا؟ به این علت که یکی برای پایین نگه داشتن مصرف است (برای رندر دسکتاپ و ویندوز) و دیگری مخصوص کارهایی که منبع گرافیکی بیشتری می‌طلبد مثل بازی کردن. این کار به خاطر کم نگه داشتن مصرف باتری انجام شده است.
به این علت ممکن است شما در زمینه Capture کردن به مشکلاتی بربخورید. لپتاپ شما ممکن است به همین ترتیب دو کارت گرافیک مجزا داشته باشد که هر یک کار خاصی انجام می‌دهد. با این حال، برای اینکه OBS بتواند درست کار خود را انجام دهد، باید از همان GPU استفاده کند که آن کاری که شما دارید انجام می‌دهید از آن استفاده می‌کند. به طور مثال اگر شما بازی می‌کنید و OBS از آن منبع گرافیکی دیگر که مخصوص بازی نیست استفاده می‌کند، شما با مشکل سیاه بودن صفحه مواجه خواهید شد.
اگر قصد دارید این مشکل را برطرف کنید، ادامه مطلب را مطالعه کنید:
بسته به نسخه ویندوز و آن سخت افزاری که شما قصد اجرای OBS را با آن دارید، شاید لازم باشد تا این نرم افزار را به شکلی تنظیم کنید که با GPU خاصی اجرا شود. اگر مطمئن نیستید ویندوز شما چه نسخه‌ای است، Windows+R را از روی کیبورد فشار دهید و در پنجره باز شده عبارت winver را تایپ کنید. 


برای ویندوز ۱۰ نسخه 1909 یا جدیدتر 

قسمت تنظیمات را باز کنید و عبارت Graphics Settings را جستجو کنید. Classic App را انتخاب کرده و این قسمت از ویندوز را جستجو کنید:
C:\Program Files\obs-studio\bin\64bit\obs64.exe (یا هر جای دیگری که در آن OBS را نصب کرده‌اید). حالا گزینه Options را بزنید.
اگر می‌خواهید تا از Display Capture برای گرفتن تصویر صفحه دسکتاپ خود استفاده کنید، گزینه Power Saving را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید صفحه مربوط به بازی را بگیرید یا از انکودر NVENC استفاده می‌کنید، گزینه High Performance را انتخاب کنید. 


برای لپتاپ‌هایی که کارت گرافیک Nvidia یا نسخه‌ی قدیمی‌تری از ویندوز دارند 

به کنترل پنل Nvidia در کنترل پنل ویندوز مراجعه کنید، و سپس به قسمت 3D Setting در سمت چپ بروید. سپس، در سمت راست، گزینه Program Settings را زده و OBS Studio (obs64.exe) را از لیستی که باز می‌شود انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید تا از Display Capture برای گرفتن تصویر صفحه دسکتاپ خود استفاده کنید، گزینه Integrated Graphics را انتخاب کنید.
اگر می‌خواهید صفحه مربوط به بازی را بگیرید یا از انکودر NVENC استفاده می‌کنید، گزینه High Performance Nvidia Processor را انتخاب کنید.




مفید بود مفید نبود
صفحه نخست ارسال تیکت